top of page
info

Dayton Roger

Aquarelas / Watercolors
Catedral São Bento lista_edited.jpg

21

Catedral São Bento de Marília –SP

 

Montval (33x51 cm) 300 g/m² -  aquarela


 

 Formado em matemática pela Universidade Federal de São Carlos ( UFSCAR ), viveu e frequentou o ambiente cultural e científico que permeia  aquele  campus. Frequentou, sobretudo, os cursos de história da arte e cinema do prof. José Sidney Leandro:

  

"Seus melhores trabalhos são sem dúvida a paisagem. Dayton se dá melhor com grandes espaços. E, além disso com o efêmero. Suas obras que mais me impressionam são aquelas que capta o não estático, o mutável : o vento nas folhas, a luz do sol, as nuvens,  a água, até os trilhos que aguardam o trem.  Mesmo que ele desenhe aquilo que aparentemente é perene, uma casa por exemplo, a marca do transitório se faz presente, seja na parede mofada ou em algum outro detalhe. O efêmero na natureza é sua poética  e a técnica, ou melhor , a gramática dessa técnica,  é seu tema. A técnica pela própria técnica, não como suporte, mas como um fim em si mesma."
 

 

                                                                                                                                      JOSÉ  S. LEANDRO

                                                                                                                                    Professor da UFSCar

 

 

 Graduated in mathematics from the Federal University of São Carlos (UFSCAR), he lived and attended the cultural and scientific environment that permeates that campus. He attended, above all, the history courses of art and cinema of prof. José Sidney Leandro:

"His best works are undoubtedly the landscape, Dayton does best with large spaces, and moreover with the ephemeral, his works that most impress me are those that capture the non-static, the changeable: the wind in the leaves, the light the sun, the clouds, the water, even the tracks waiting for the train.Even if he draws what seems to be perennial, a house for example, the transient mark is present, whether on the moldy wall or in some other detail. The ephemeral nature is its poetics and the technique, or rather the grammar of this technique, is its theme: technique by technique itself, not as a support but as an end in itself. " 


 

                                                                                                                                  JOSÉ S. LEANDRO

                                                                                                                            University professor at UFSCar

bottom of page